sâmbătă, 25 septembrie 2010

Cum ar arata sistemul educational in opinia mea

Pe zi ce trece realizez că majoritatea materiilor pe care le am, chiar şi acum, in clasa a 11-a, sunt în cea mai mare parte inutile. Şi nu mă refer la faptul că sunt inutile ca şi conţinut, ci mai ales ca mod de prezentare.
Să iau, de exemplu, limba română. La ce îmi trebuie mie să ştiu cum s-au format cuvintele şi de ce trebuie sa memorez sute de cuvinte şi să zic din ce limba provin? Este absolut lipsit de ultilitate. Dupa părerea mea, dacă tot facem româna, ar trebui ca accentul să cadă pe ceea ce citeşti, dar nu în felul în care se fac acum textele literare. Adică nu este nevoie sa citeşti neapărat o carte dacă ai citit cele n comentarii legate de ea. Ideal ar fi să nu trebuiască să înveţi pe dinafară ce au spus alţii, ci să fi întrebat despre întamplari din carte, sau despre anumite impresii, care nu se pot lua din rezumate.
Anul acesta mi s-a schimbat profesoara de biologie. Nici anul trecut nu pot să zic că m-am omorât sa înţeleg ceva din biologie, dar anul ăsta e clar cum se vor desfăşura lucrurile. Voi învăţa înainte de teste nişte lecţii predade cursiv, fără niciun fel de explicatie, apoi le voi uita săptămâna următoare. La biologie ar trebui să ni se prezinte nişte lucruri interesante care să ne rămână peste ani, nu să trebuiască sa memorezi nişte detalii lipsite de orice relevanţă în viaţa de zi cu zi.
În ceea ce priveste istoria şi geografia, ar trebui, de asemenea, să ne fie prezentate nişte lucruri mai speciale. Acum am înţeles că nu se mai insistă asupra războaielor mondiale, ca sa nu mai dezgropăm ceea ce a fost, când după părerea mea războaiele mondiale sunt de departe cea mai interesantă parte a istoriei. Iar la geografie, studierea hărţii mi se pare suficient. Adică cine o să îşi mai aducă aminte ce tipuri de centrale există în Africa? Dacă s-ar putea face în aşa fel încât să reţii ţările pe hartă şi câteva elemente de relief mai importante, ar fi suficient.
La economie încă nu am profesor, dar mă aştept ori la ceva foarte plictisitor, ori la o profesoară care îşi dă seama că nu prezintă interes materia şi ne va lasa mai liberi.
Limbile străine... prea multe ore pentru limbi, părerea mea. Adică am 2 ore de engleză si 2 de franceză, când puteam să am 1 si 1, si 6 ore de mate.
Chiar şi sistemul de notare mi se pare prost. Adică elevii învaţă pentru că sunt constrânşi de note şi merg la şcoală din cauza absenţelor. Ideal ar fi ca să nu se puna note în timpul anului, dar la sfârsit de semestru să se dea nişte examene la toate materiile,şi în felul acesta să se facă mediile. Evident că cine nu învaţă pas cu pas nu va putea lua note mari.
Şi cel mai important lucru ar fi delimitarea clară a profilelor. Adică cei de la uman nu mai fac mate şi fizică dintr-a 11-a, iar noi nu numai că facem română, dar dăm şi bacul din aceeaşi materie cu umanul, unde se fac 7 ore de română. OK, înţeleg că noi suntem consideraţi mai deştepţi, dar corect ar fi ca materia din care dam noi bacul sa nu fie aceeaşi. În cazul meu, în afară de mate, info si fizică nu ar trebui sa învăţ la alte materii ca celelalte profiluri ( la chimie si bio ca cei de la ştiinte, la limbi ca cei de la uman, la istorie ca cei de la ştiinţe sociale).
În fine, având în vedere că nu voi ajunge niciodată să schimb sistemul, toate acestea rămân simple utopii. Dar dacă as ajunge, pregaţiti-vă pentru uniforme cu bocanci cu ţepi si tricouri negre:))

Niciun comentariu: