joi, 28 iunie 2012

Competenţe ...

Eh, m-am gândit să zic şi eu două vorbe despre competenţele care trebuie date la bac.
1. Sunt o bătaie de joc.
2. Sunt o mare bătaie de joc. :))

Asta ar fi aşa pe scurt. Să o iau sistematic. Competenţele la română verifică dacă eşti în stare să citeşti, să-ţi dai cu părerea despre ceva de interes general şi eventual să mai ştii nişte noţiuni, gen text descriptiv, argumentativ, etc, dar nu neapărat, experimentat înseamnă peste 75, deci acele noţiuni pot lipsi.

După, competenţele digitale mi s-au părut bătaia de joc supremă. Pe lângă faptul că a trebuit să stau o oră jumate să aştept să intru în sală, proba era absolut penibilă, aveai un buton pe care scrie "help" în orice office, trebuia să fii complet cretin să nu fii în stare să faci aşa ceva.

La engleză a fost ceva mai bine, dacă exclud partea de listening, unde trebuia să ascultăm 2 texte uşurele de 2 ori (deşi era suficient o dată). A fost amuzant că noi am ascultat primul text chiar de 4 ori, player-ul era pe repeat şi profii supraveghetori nu s-au prins, noi nu prea ştiam regulamentul, aşa că am ascultat un text complet penibil de 4 ori. Din fericire cineva mai răsărit s-a prins că nu trebuia să mai ascultăm a 3-a şi a 4-a oară, aşa că cel puţin nu am ascultat şi textul următor de alte 2 ori. La reading si writing incă nu ştiu ce am făcut, iar la speaking a luat cam toată lumea maxim (b2).

Concluzia: multă bătaie de cap pentru nimic, am pierdut 4 zile din viaţă ca să dau nişte probe care nu mă vor ajuta la absolut nimic.

Niciun comentariu: