vineri, 13 iulie 2012

Bacu' - sau despre cum cred eu că ar trebui modificat numele liceului

Am terminat un liceu cu un nume foarte pompos: Colegiul Naţional de Informatică "Tudor Vianu". Colegiu de Informatică... Tudor Vianu... Informatică... ceva nu se leagă, nu vi se pare? Şi nu e vorba doar că Vianu a fost critic literar. Vreau să analizez acum bacu' de anul acesta, şi o să fac legătura cu numele mai târziu.

Am avut o medie acceptabilă, 9.48, am avut 9.50 la mate, nu ştiu exact ce am greşit, iar la info am greşit aiurea o grilă, altfel aş fi avut mult peste 9.60 acum. Subiectele au fost cele mai uşoare din ultimii ani, dar promovabilitatea a fost extrem de mică. Să analizez pe rând cele 3 materii la care am avut de dat probe.

La română am avut la subiectul 3 să analizăm o poezie aparţinând lui Mihai Eminescu. Poezie era aproape clar că se dă, de obicei se respectă modelul pus înainte, iar dintre toţi poeţii Eminescu este de departe cel mai uşor de înţeles, orice elev de la ţară care a studiat ceva în liceu ar trebui să ştie să analizeze o poezie, că e ea Floare Albastră, Sara pe Deal sau Luceafărul (deja asta e mai complicat). Eu tot nu pot să înţeleg, poate sunt eu defect, cum e posibil să pici bacu' la română? 30 de sutimi le iei doar dacă faci un eseu argumentativ, la care nu trebuie să ştii nimic dinainte. Mai luai câteva sutimi comentând un paragraf, dădeai 2 sinonime, mai făceai încă un exerciţiu la subiectul 1 şi gata. Mie mi se pare că trebuie efectiv să nu vrei, să vii ca nesimţitul şi să scrii că e mişto să ai calităţi, da' e mai mişto să ai un iphone... şi sunt unii care iau 1.00, e clar că pur şi simplu nu vor, pentru mine oamenii ăştia ar trebui direct să nu mai fie lăsaţi să dea bacu' niciodată.

Acum vine matematica. Dacă ai promovat 12 clase automat trebuie să fii capabil să faci modulul unui număr complex super banal, de tipul (1+i)^2, trebuie să ştii o ecuaţie de gradul 2, să rezolvi o inegalitate de genu' 2^(x+1)<4, pe care o făceam şi în clasa a 5-a, să ştii puţin legat de submulţimi, să înmulţeşti 2 vectori şi teorema cosinusului (care se face într-a 7-a la liceele bune). Asta a fost materia de clasele 9-10, pe care ar fi trebuit oricine să ia maxim, sau măcar 25 din 30, admiţând că a mai greşit la calcule. Dacă în plus mai ştiai să derivezi, să calculezi un determinant şi să ştii că derivata unei primitive e chiar funcţia aveai nota 5 asigurată. Părerea mea este că cei care nu trec bacu' la mate nu trebuiau trecuţi clasa a 10-a, este vina profesorilor că asemenea elevi ajung să dea bacalaureatul. Nu înţeleg de ce toată lumea crede că trebuie să termine orice prost un liceu. Nu eşti în stare, nu faci liceul, mai bine munceşti pe şantier şi eşti mai cinstit faţă de tine însuţi.

Ultima probă, cea la alegere, este bazată aproape complet pe materia din maxim 2 ani. La fizică se dă din clasele 9-10, la chimie se dă la alegere 10-11 sau 9 cu 12, la bio se dă tot ceva gen 9-10 cu 11-12, la alegere, din câte ştiu, iar la info, deşi materia cuprinde 3 ani, clasa a 11-a nu intră aproape de loc. Deci dacă învăţai cât de cât măcar la una din astea 4 materii era imposibil să nu treci. La info cel puţin problemele scrise erau absolut penibile, şi în rest erau nişte grile care ţineau mai mult de logică decât de altceva. Am greşit o grilă pentru că trebuia să găsesc un număr minim, şi trebuia să iau în calcul multe posibilităţi, şi în loc să spun 2 am zis 3.

Acuma rezultatele. Vianu a fost SINGURUL liceu din Bucureşti în care nu au existat elevi care să pice. Mulţi se iau după media de intrare la liceu, iar Vianu a fost pe locul 4 în ultimii ani, după Sava, Lazăr şi Viteazu, dar este o mare prostie, notele de intrare nu spun nimic, trebuie studiată evoluţia curbei intrărilor în comparaţie cu curba ieşirilor. Generaţia mea a intrat cu 9.17, acum aţi spune că am fost o generaţie slabă, nu? Cu toate astea, noi am fost singurii care au promovat bacul cu toţi, ceea ce spune foarte multe, înseamnă ca pregătirea făcută aici ne-a ajutat. Deşi în Sava s-a intrat cu ceva gen 9.50 au existat destui care au picat, ceea ce înseamnă că liceul a transformat nişte elevi cu note mari în nişte elevi care nu sunt în stare să treacă bacul. Cred că la anu' ar trebui reconsiderate opţiunile, este absolut evident că Vianu este cel mai bun liceu şi singurul care merită.

Ce voiam să spun cu numele? Cele mai mari note s-au obţinut la română, într-un liceu de info, paradoxal, nu? Aşa că propun să se numească de acum, pentru a fi în pas cu notele obţinute,  Colegiul Naţional de Limba şi Literatura Română "Tudor Vianu" :)) .


3 comentarii:

Filip spunea...

Sunt de acord cu teoria ta legată de cum ar trebui să se aleagă liceul.

Totuşi, de ce au trecut toţi bacul? Pentru că au fost elevi care nu au intrat în BAC şi pentru că în unele clase s-a copiat cu neruşinare.

Cu toate astea, VIANU RUULZZZ!

David Iancu spunea...

Imi pare rau sa te dezamagesc, nu stiu sa nu fi intrat elevi in bac, iar de copiat nici nu s-a pus problema, nu stiu exact ce vrei sa demonstrezi.

theory spunea...

Au fost parca 2 sau 3 elevi corigenti la chimie care nu au trecut bacul nici dupa, si se preconizeaza aceasi strategie pentru ca a avea liceul rezultate bune la bac.